lördag 17 september 2011

MKC.s nya lekrum

Tänkte att det kan vara kul för alla som känner vår församling att vi har inrett ett nytt lekrum  för de mindre barnen. Här myser Linnea i vår myshörna...

 Linnea min lilla mys tjej.....

I samma tyger som jag sytt allt annat med sydde jag tre bokstäver som jag tycker passade till MYS-hörnan.

Vi klädde ett gammalt soffbord i gulprickig vaxduk...och målade benen med vit färg. Här kan man pyssla, bygga lego, måla mm.

 Sen försökte jag mig på att sy ett litet hus....som blev en kiosk.

 Linnea har öppnat kiosken och ska sälja lite tårta och glass till mig :)

Även de stora tjejerna/killarna gillar att mysa. Här är Ebba, Mona och Remi. Remi fyller år idag :) STORT GRATTIS till underbara REMI :)


Älskar den gula färgen....Tygerna kommer från Stoff och Stil, de har såå underbara heminrednings tyger.
Tack till alla som hjälpt till. Min underbara syster Anna (som har bloggen www.annaslycka.blogspot.com ) som hjälpte mig med in handlingen av tyger kuddar mm. "Ute och inne" som har sponsrat med den mjuka fina mattan. Och tjejerna i MKC som hjälpt till med målning...och annat.
Vi är inte riktigt klara. Vi ska få tag på en tv...och lite mer kuddar ska sys...sen skulle jag vilja ha en kassa- apparat till kiosken. Inne i kiosken så ska det finnas ett kök, men det har inte gjorts klart än. En lampa ska hängas upp, och lite annat pyssel ska fixas med.
Det är extra roligt att vi har detta rummet nu när det kommer så mycket barn till Mini Kids. Mini Kids är för barnen mellan 3-7 år...och på mini kids sjunger man, dansar, leker, och gör olika roliga saker tillsammans. Men får även ta med sig sin mamma och pappa. Det är väldigt roligt att gå dit. Linnea hon älskar mini kids. Speciellt nu när det kommer massor av barn och man får nya kompisar.
Det är så roligt att få bygga en kyrka som är fri, full av liv, och väldigt obekväm..på ett positivt sätt :) man gör saker för att hjälpa och bygga upp människors liv. Uppmuntra andra, ge av sin tid. Att betjäna ett samhälle. Jag är så tacksam att jag får vara med i denna underbara gemenskapen. Det är detta som är LIVET!!!

KRAM//mp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar